Leleupi White 198x57whx60

De bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
sieb amoraal

Sluit me aan bij de vorige , prachtige platen
Leleupi white

svl schreef:
18 jan 2023, 11:36
Mooie foto's

Hoe gaat het met de airliften?
Blijven ze het goed doen?
Ja prima. Om de zes maand ontkalk ik de gaatjes en spoel ik de watten /spons uit. Dus eigenlijk om de drie maanden een filter. Ik heb reserve liften gemaakt dus dat gaat vlotjes.
80x40x40 kweek
198x60x60wh 45 paracyp. blue neon Kantalamba // 7/4 Xenotilapia singularis Mzuri
Alto Comp Goldhead WV 1/2 // Neolamp Tretoc. 1 // eretmodus m. 1// kleine kolonie N. multif.
https://www.youtube.com/channel/UCU4qO2 ... w-qxymr8sg
Leleupi white

Dank je voor de positieve reacties!👍😁👍
80x40x40 kweek
198x60x60wh 45 paracyp. blue neon Kantalamba // 7/4 Xenotilapia singularis Mzuri
Alto Comp Goldhead WV 1/2 // Neolamp Tretoc. 1 // eretmodus m. 1// kleine kolonie N. multif.
Leleupi white

Mijn middelste rots kleurt rood sinds ik sporenelementen toevoeg aan mijn bak om mijn valisneria beter te laten groeien. Ik vind het best mooi.
Afbeelding

Afbeelding
80x40x40 kweek
Björn
Site Admin
Contacteer:

Gaaf, die rode steen :-D
David

Mooi! Rode alg zie je vaak in wat diepere delen van het meer.
Leleupi white

Dit weekend komt Marniparni een aantal paracyprichromis ophalen. Bij het uitvangen heb ik van de gelegenheid (er was dan toch al stress in de bak) gebruik gemaakt om een kleinere man en vrouw Altolamp. Comp. Goldhead Kantalamba toe te voegen alsook een Leleupi solo vrouw die al een tijdje bij mijn multis zat. De grote goldhead man heeft het vrouwtje onmiddellijk in zijn vinnen gelsoten. De gevechten tussen de twee grote mannen heb ik niet gezien maar de sporen aan hun muil waren duidelijk. Ik heb ook een beetje rotsen toegevoegd om iedereen een plaatsje te gunnen. De ectodussen gaan er binnenkort uit en worden vervangen door een andere zandcichlide maar weet nog niet dewelke.
80x40x40 kweek
Jordy

Oei, de geliefde Ectodus weg?
Björn
Site Admin
Contacteer:

Echt fantastisch om te zien die Gold Heads. 8-)
Leleupi white

Jordy schreef:
18 mar 2023, 17:49
Oei, de geliefde Ectodus weg?
Ja , ik had maar 1 vrouw en drie mannen meer over. Recent is de vrouw ook dood dus is het een mooi moment om iets anders te plaatsen.
Nu nog de keuzestress en er zien aan te geraken.

LW
80x40x40 kweek
Jordy

Ik zeg een mooie groep Xenotilapia flavipinnis Nyanza Lac!
paulcourtial
Contacteer:

Jordy schreef:
19 mar 2023, 17:11
Ik zeg een mooie groep Xenotilapia flavipinnis Nyanza Lac!
Een koppel zou ik wel aanraden. Mss 2 met heel veel schuilplaats. Bij een groep vraag ik me af of dit goed komt. Je kan er wel 20 indoen, maar dat lijkt me toch niet de bedoeling.
tretofan

flavipinnis kan redelijk in een los groepsverband gehouden worden.
Ze zijn onderling weliswaar iets feller dan bijv. spilopterus, maar met de juiste inrichting moet e.e.a. zeker kunnen werken :wink:
Eens een Tanganyikafreak, altijd een Tanganyikafreak!
paulcourtial
Contacteer:

Ben zeker benieuwd om te zien wat dat zou geven. Toen ik ze had vond ik ze veel feller dan spilopterus. Is niet ongewoon dat vrouwtjes van stress zelf kunnen sterven. Als je dan bvb 4 koppels hebt in bak van bvb 2 m, dan kan ik me voorstellen dat ze weinig rust zullen kennen. Maar wie weet valt het mee. Heb eerder het gevoel dat dit toch niet ideaal is. Je kan er dan idd 20 insteken. Maar dat is zoals ik reeds zei mss toch niet de bedoeling om zon vis op die manier te houden. En als dat wel zo wordt gedaan, dan zeggen velen natuurlijk : dat lukt wel. Ben dus enerzijds wel benieuwd, anderzijds heb ik sterk de neiging om te denken dat er veel meer natuurlijk gedrag zal zijn. Als koppels wat ruimte hebben. Mss kan je dit vergelijken met de ectodus die leleupi reeds heeft. Vind 2 mannen in zijn bak ook maximum. Tuurlijk kan je er 6 in doen. Maar dan heb je er 4 die onderdanig zijn, en dus geen natuurlijk gedrag kunnen vertonen. Daarom denk ik, geef ze de ruimte waarbij ze wel wat hunzelf kunnen zijn. Lijkt me veel leuker. Mss ziet iemand dat anders. Ben zeker benieuwd. Overwedg trouwens ook nog flavis of zo aan te schaffen. Dus hoop later nog meer ervaring hierover op te doen.
Leleupi white

Dank je wel om mee te denken.
Mijn voorkeur gaat uit naar de volgende:

Afbeelding

Singularis 2/6

of

Afbeelding

Ochrogenys Kigoma 2/6

Afbeelding
2/6

Ochrogenys Kavala 2/6

of

Afbeelding

Flavipinis 2/8

Rekening houdend met de rest van het bestand:
Leleupi 1
Tretocephalus 1
Paracyp nigripinnis blue neon 30+
Alt. comp. goldhead 3/1

Het liefste hou ik een groep en ze zouden ook zo veel mogelijk op het zand moeten zitten. Niet meezwemmen met de paracyps zoals bij de ectodussen soms wel vaak het geval was.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

LW
80x40x40 kweek
Plaats reactie