Filterzand

De bak, rotsen, bodem, planten en achterwand
Plaats reactie
paulcourtial
Contacteer:

Zoals gewoonlijk, heb ik ook in mijn recente bak filterzand gedaan. Al na twee tal weken zag ik na even woelen dat dit zwart is onderin. Van vervuiling is geen sprake, want er zaten nog niet eens vissen in. Het is ook zeer plaatselijk en vegdwijnt na wat woelen door het zand. Helaas merk ik dat dit steeds terug komt. Steeds op zelfde plaats. Het aquarium is nochtans 100 % proper. Weet iemand wat dit is, of hoe dit komt. Of iemand dit ook al meegemaakt?
iain

Geen idee. Foto?
Waarom lelijke saaie vissen houden als je ook tangs kunt houden?
paulcourtial
Contacteer:

Is reeds gereinigd. Zijn gewoon zwarte vlekken in de bodem. Net als wanneer een gewone zandbodem dichtslibt. Maar nu vind ik dit gek, want is verse bodem. Na 2 weken, wanneer er nog geen vissen inzaten was dit al. Dan waren zelf nog geen afvalstoffen in de bak.
Lowlife

Kan het filterzand al "besmet" zijn geweest toen het nog in de zak zat? Zelf heb ik een keer een zak zand, geen filterzand, gehad waar een verontreinigde plek zat. Dit kwam door een hele kleine perforatie van de zak. Terwijl ik dit typ denk ik wel dat filterzand erg licht is en dat een andere kleur heel snel zal opvallen.
I hear voices.....
And they don't like you.
paulcourtial
Contacteer:

Het is inderdaad net of er iets aanwezig is op die plaats wat dit uitlokt en dus steeds zorgt dat dit terugkomt. Helaas geen idee hoe dit kan. Een bioloog of zo zal hier mss meer zicht op hebben.
Algen
Contacteer:

Het nieuwe zand gewassen? Je geeft aan dat het elke keer op dezelfde plek is. Waar is dat?
paulcourtial
Contacteer:

Weet het niet meer zo goed of ik het grondig heb gereinigd. Normaal doe ik dit zeer grondig, maar dacht dat er op stond, reeds gewassen. Maar volgens mij heb ik dit wel wat gespoeld. Maar volgens ik mij herinner, zag het er niet zo vuil uit zoals vaak bij ander zand.
paulcourtial
Contacteer:

Ongeveer op een derde van links, gewoon in het zand.
Plaats reactie