Julidochromis Ornatus

Dé plek voor foto, film, tv, mooie websites en... de fotowedstrijd!
Plaats reactie
Liejpen

Na dit volwassen koppel (?) te hebben kunnen overnemen via de lokale handelaar ergens rond de jaarwissel, zijn ze stilletjes aan op hun gemak aan het komen in het aquarium en ben ik er eindelijk eens in geslaagd een foto te nemen van beiden. Ze zijn steeds in mekaars buurt te vinden en ik merk buiten af en toe eens een tik niet echt agressief gedrag op onderling. Ik heb zelf nog geen ervaring met deze soort, dus ik vermoed dat dit toch een koppel is?

Afbeelding
Mike Laan

Als ze in elkaars buurt blijven is de kans inderdaad groot dat het een koppel is , geen garantie overigens dat ze het blijven, maar een paar holen en kieren maakt de kans groot dat ze gaan afzetten als de bak niet te druk is
Liejpen

Ik heb de stenenkolom zo ingericht door eerst de stenen te stapelen en nadien zand erover. Ze hebben ondertussen al een hoop zand er vanonder gehaald en zwemmen ook soms helemaal onderaan dus.
Nu, als je met nageslacht zit...hoe begin je daar aan? Uitvissen? Wat met mogelijke agressie richting andere vissen?
Mike Laan

Als je jongbroed wilt overhouden zal je ze uitmoeten vangen denk , anders blijven alleen de sterkste over, let wel altijd een risico dan het koppel zich daarna niet meer accepteert
Plaats reactie