Cyathopharynx Foai Kabogo Green

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
Plaats reactie
oostijnoo

Cyathopharynx Foai Kabogo Green

Bericht door oostijnoo » 22 jan 2011, 17:28

suggesties voor een bak (210X110X80) met als hoofdbewonner een groep C.Foai , 3 mannen/ 12 vrouwen...

wat zou er eventueel bij kunnen ?

ik lees het graag,
stijn.
300x220x95
No lift...like an airlift.

oostijnoo

Re: Cyathopharynx Foai Kabogo Green

Bericht door oostijnoo » 24 jan 2011, 00:14

echt niemand...? :?
300x220x95

Bart
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Bart » 24 jan 2011, 08:07

MIsschien weinig mensen die ze gehouden hebben. Ik heb ze i.i.g. nooit gehad.

Vanwege de afmetingen van je bak denk ik wel dat je plaats heb voor enkele bijzondere en wat grotere rotsbewoners, mits niet te territoriaal. Uiteraard is er plek voor wat kleinere rotsbewoners. Misschien zelfs een kolonie uit het brichardi-complex.

Of bovenin een groep Lamprichthys?

Dirkteur

Bericht door Dirkteur » 24 jan 2011, 09:07

Stijn,

Ze zijn zeer mooi, maar besef dat er maar 1 man of max 2 op kleur komt. Hou ook rekening mee het feit dat je door de 3 mannen, een volledige verbouwing zal krijgen, dag na dag, van je zandbodem.

Maar ze zijn zeer mooi. Ik dacht dat je bvb perfect kleinere vissen kan bijzetten, zoals cyprichromis, lamprologus soorten, Julidochromis soorten...zolang de Cyathopharynx de grootste vissen blijven. Anders kwijnen ze weg en tonen ze te weinig kleuren. Ik zag ze pas nog in een aqua van 240x240x180cm
Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus!

JCB

Bericht door JCB » 24 jan 2011, 10:02

Dirk waarom zouden er maar 1 of max 2 mannen op kleur komen? Zeker in zo`n grote bak komen ze probleemloos allemaal op kleur!
Tanganyika, it's a kind of magic.

Dirkteur

Bericht door Dirkteur » 24 jan 2011, 11:24

Dat zag ik toch niet bij die man met zijn bak ter grootte van een kleine kamer (over 6000liter)...Die had 2 van de 3 mannen op kleur en die maakten kraters die 50-70cm hoog lagen. Prachtig.

Maar jij weet het beter, dus mijn ogen zullen me wel bedrogen hebben, en wat die man vertelde uit zijn eigen ervaring zal wel niet waar geweest zijn...

Ik vertel alleen hier nu wat ik zelf zag en hoorde van de houder in kwestie. Hij zei wel niet dat 3 mannen houden slecht was, maar dat er bij hem maar 2 mannen echt kleuren toonden.
Laatst gewijzigd door Dirkteur op 15 mar 2011, 11:29, 2 keer totaal gewijzigd.

JCB

Bericht door JCB » 24 jan 2011, 11:28

Dirk dat is 1 bak met 1 ervaring. Daaruit valt toch geen goede conclusie te trekken? :? :? :?

Kijk naar de groep die Lex vroeger had. Zaten volgens mij 3 mannen in waarvan er 2 altijd wel en 1 af en toe op kleur was als ik het goed herinder. En dat was in en 2 meter bak.

Van het weekend in duitsland meerdere bakken gezien waar echt zeker 3 mannen op kleur waren (en niet zo`n beetje ook) en kraters maakten.

Maar in zo`n bak maar 1 man of heel mischien 2 mannen op kleur? Dat geloof ik echt niet. Met een goede inrichting kunnen ze makkelijk alle 3 op kleur komen. Dat de 1 of 2 dominantste mannen beter zullen kleuren zal waarschijnlijk wel zo zijn.
Tanganyika, it's a kind of magic.

Dirkteur

Bericht door Dirkteur » 24 jan 2011, 11:31

Ik paste mijn post aan, 2 mannen kleuren prachtig, de derde een stuk minder tot zelfs...beperkt. Laat het maar de gulden middenweg zijn. Dat staaft jouw antwoord.

Het zal zeker mooi worden met 9 van die prachtige vissen in de bak! Succes Stijn!

bordeauxdog

Bericht door bordeauxdog » 28 jan 2011, 10:12

geweldig mooie vis de foai.
Niet te grote vissen erbij plaatsen en geen vissen met een teritorum.
Een groep Cyprichromis (niet de jumbo's) op paracyprichromis is ideaal.
Wat echt opvalt is de kleuren van de man die ze ineens kan laten vervagen (is dan net zo als een vrouw) en een paar seconden later is ie weer zo mooi.
Niet te veel rotsformatie's in je bak doen en zeker niet te hoog, dit zijn zulke snelle vissen die moeten over de rotsen heen kunnen.
Ik heb een dominante man die al begint te kleuren ook al is ie een cm of 8.
misschien niet de ideale combi maar bij mij zitten ze tussen de gibberosa's tot nu toe gaat het perfect, maar ik kan ingrijpen met een andere bak als het misgaat
iff there are no dog's in heaven then i'm not going

patrick

oostijnoo

Bericht door oostijnoo » 28 jan 2011, 23:28

@ bordeauxdog:
bedankt om via deze weg wat info te geven...je hebt de Foai's dus nog...
300x220x95

bordeauxdog

Bericht door bordeauxdog » 29 jan 2011, 08:32

ja maar mijn gibberosa's en mijn foai's zijn alle nog halfwas.
Als je in de buurt woont (den bosch) mag je een keer komen kijken (als je geen angst van honden hebt :lol: )
iff there are no dog's in heaven then i'm not going

patrick

Marc vds

Bericht door Marc vds » 15 mar 2011, 11:05

3mannen vind ik goed maar 12 vrouwen? dit is voor mij een beetje van het goede teveel of je moet graag zilver vissen zien. En wat daar is verteld ,een vis van acht cm op kleur , nog nooit gezien , zwarte vinnen dat wel maar een lichaam gekleurd?
Bij mij zaten er Cyprchr. micro. Malassa bij(zie ook de filmpjes van Rikske) en dat lukte perfect in een kleiner aquarium.
grtjs Marc

Kuyira

Bericht door Kuyira » 16 mar 2011, 08:45

Zelf heb ik ook een groep Cyathopharynx, furcifer "Ruziba", 2 mannen en 10 vrouwen. Naar mijn mening moeten Cyathopharynxen inderdaad de hoofdbewoners zijn van het aquarium waar zij in zitten. Cyprichromis vind ik minder geschikt om te houden samen Cyatho's omdat ze vergelijkbare waterlagen bewonen (in ieder geval in het aquarium ;)) en de Cypri's naar mijn mening wegkwijnen vanwege het drukke gedrag van de Cyatho's. Zandcichliden combineren met Cyatho's vind ik over het algemeen ook geen succes.
Zelf heb ik er slakkenhuiscichliden bij gehouden (zelfs een kleine groep similis) en nu zwemmen er Neolamprologus prochilus en Altolamprologus calvus white bij. Dat werkt perfect.
We are all equals, some are more equal than others.

rikske

Bericht door rikske » 24 mar 2011, 09:48

Wel er is op kleur en op kleur, bij mij zaten 2 van de drie mannen constant mooi op kleur. Zeker bij het uittesten van elkaars kracht en pracht, de derde in rang was iets minder, maar ook mooi.
maar je ziet toch een verschil als er een vrouwtje legklaar is, dan springen de kleuren er echt uit.
naar mijn persoonlijk gevoel hou je die dieren het best met een mannetje, en een groepje vrouwen. gewoon om het mannetje af en toe wat rust te gunnen.
xeno zou ik niet doen, rustigere cyps of paracyps kunnen er gerust bij, slakkenhuisbewoners ook, maar opletten dat ze het hoekje van de slakkenhuizen niet als kraterhoekje verkiezen:). voor de rest , alles wat niet groter en even druk of agresiever is kan ook. het zijn echte alleseters, maar hebben wel groenvoer nodig.
Ik zou de helft van de bak als rotsbiotoop inrichten daar vinden de vrouwtjes wat rust.

Plaats reactie