algen etende tanganyika

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
Plaats reactie
jimyjordans

algen etende tanganyika

Bericht door jimyjordans » 24 aug 2013, 21:35

Heey,

Ik ben al een tijdje niet meer op het forum aanwezig geweest. Mijn bak draait al maanden super goed en er is een prachtige algen laag over de stenen en de achterwand gegroeid die van alles een geheel maakt.

Ik heb aan vissen in mijn 80 cm bak 5 x de Synodontis Petricola "Dwerg" zitten, deze doen het super goed.

Toen ik mijn bak opstartte wilde ik van alles in mijn bak zetten maar met alleen al de syno's is het al goed druk in mijn bak.

Ik wil graag iets aparts in mijn bak en dan het liefst een vis die de algen een beetje bij kan houden :p
Ik ben daarom aan het kijken voor een Spathodus erythrodon, Eretmodus cyanostictus of een Tanganicodus irsacae.
Welke van deze 3 kan het beste in mijn bakje en waar kan ik ze kopen?

MVG Jimy

Jimmy

Re: algen etende tanganyika

Bericht door Jimmy » 25 aug 2013, 00:23

hallo

je kan deze soorten houden in u bak zolang je maar genoeg schuilplaatsen hebt
de soort is jou keuze wat vind jij de mooiste soort

deze kan je bij verduijn of aqua treff of aquabeek krijgen en misschien in de plaatselijke viswinkel in de beurt op bestelling
ik heb zelf de eretmodus cyanostictus zambia blue spot zitten prachtige soort

mvg :wink:

JCB

Bericht door JCB » 25 aug 2013, 01:18

Geen van deze soorten is geschikt vloot een 80cm aquarium helaas. Daar zijn ze onderling en soms zelfs tegen hun partner te agressief voor.
Tanganyika, it's a kind of magic.

jimyjordans

Bericht door jimyjordans » 25 aug 2013, 01:18

Dankje voor je snelle reatie! :D
Ik ga dan waarschijnlijk voor de Eretmodus cyanostictus, ik heb in mijn aquarium flink wat stenen dus schuilplaatsten genoeg, en alles is al mooi vol gegroeid met algen dus hij zal voldoende te grazen hebben :mrgreen:

Als ik deze solo in mijn bak zet en dit gaat goed wat voor iets zou er dan nog bij kunnen (als ik dat dan nog wil)
ALS er nog iets bij past wil ik iets wat wat hoger vrij rond zwemt.

Gr jimy

jimyjordans

Bericht door jimyjordans » 25 aug 2013, 01:19

Ik wil ze ook niet als koppel gaan houden, alleen 1 solo.. past het dan ook niet?

Jimmy

algen etende tanganyika

Bericht door Jimmy » 25 aug 2013, 02:16

JCB schreef:Geen van deze soorten is geschikt vloot een 80cm aquarium helaas. Daar zijn ze onderling en soms zelfs tegen hun partner te agressief voor.

Achteraf gezien is eigenlijk een bak van 80 cm wel wat te klein ja ik heb ze in een bak van 150 cm zitten en zijn best wel agressief
Solo kan maar is het wel goed voor het diertje

Edin

Bericht door Edin » 25 aug 2013, 14:29

Er is niks mis met het houden van een solo Goby.
De diertjes zullen nergens last van hebben. Reken er echter niet op dat ze je aquarium algvrij zullen maken.
Vragen, opmerkingen, suggesties of klachten over het forum en/of de site? Mail ons!

jimyjordans

Bericht door jimyjordans » 25 aug 2013, 23:20

Heey,
als ik het dus goed begrijp kan ik er 1 solo nemen in mijn 80 cm bakje?

@edin, nee ik ga er niet vanuit dat deze mijn aquarium algen vrij gaat houden maar ik hoop dat hij het een beetje bij kan houden. sterker nog.. ik hoop dat de vis niet te veel algen weg zal halen want ik vind het juist heel mooi als alles mooi vol algen zit! dat maakt van de achterwand plust de stenen een mooi natuurlijk geheel. :mrgreen:

Plaats reactie