Tanganyika-aquarium 80cm

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
Plaats reactie
Roderick90

Tanganyika-aquarium 80cm

Bericht door Roderick90 » 16 okt 2013, 22:53

Hallo allemaal,

Ik heb een 80 cm aquarium waar ik een Tanganyikacichlidebak van wil maken.
Ik heb mij georiënteerd op de mogelijkheden in een 80 cm aquarium en kwam tot de conclusie dat de keuze beperkt is, maar dat er wel mogelijkheden zijn.

Ik zou graag een koppel Julidochromis Transcriptus willen houden tussen de rotsenpartijen in mijn bak.
Daarnaast zou ik graag een kleinere slakkenhuiscichlide erin willen doen. die in vrede kunnen samenleven met de rotsbewoners

Nu is mijn vraag: Welke van de soorten slakkenhuiscichliden raden jullie aan om bij de Julidochromis Transcriptus te doen, zodat de agressie in de bak niet te veel wordt. En hoeveel zou ik daarvan kunnen houden in mijn aquarium.

Ik hoop snel een reactie te krijgen.

Groet Roderick

Didier

Re: Tanganyika-aquarium 80cm

Bericht door Didier » 17 okt 2013, 14:40

als de inrichting goed is met veel schuilpartijen en enkele van elkaar gescheiden ruimtes door een zichtbreker denk ik dat het mogelijk is om bv de transcriptus en een koppel brevis te houden. Heb zelf ervaring daarmee. Wat wel moeilijk is is om effectief een koppel te kunnen kopen. Meestal beginnen de mensen met een aantal vissen van dezelfde soort om daaruit een koppel te laten vormen. Dan moet je de overige vissen zien kwijt te geraken. Er is ook de mogelijkheid om geduld te hebben, je aquarium in te richten en afwachten tot op een forum of marktplaats of iets dergelijks een bewezen koppel wordt aangeboden. Ondertussen heb je nog de tijd om enkele keren van gedacht te veranderen :D (been there, done that)

Hoop dat je hier iets mee bent

Plaats reactie