Onze bak is 4.10 x 1.00 x 0.73m groot en is voorzien van een soort van rotswand.
Hier was ik 5 jaar terug in de bak bezig met de inrichting

Maar goed, ik heb al contact met Edwin (Waterkip) gehad betreft een mogelijk bestand, maar misschien kan ik hier ook advies krijgen. Ik heb nu bijna 7 jaar Midders gehouden, dus ben ik er een beetje uit

Ik zou het bestand willen opbouwen met een vedervinachtige als hoofdbewoner en die mogen groot zijn. Ik zat zelf aan Cyathopharynx te denken. Deze soort heeft natuurlijk veel zand nodig. Een andere verdervin die ik erg mooi vind en die ik nog niet eerder gehouden heb is Opthalmotilapia boops.
Er liggen al een aantal grote grijze breukstenen in de bak van minimaal 30cm in doorsnede. Ik weet niet of ik met dit formaat stenen zou gaan stapelen, het lijkt mij beter van niet. Ik zou eventueel 1 rotspartij kunnen bouwen van wat minder grote stenen aan bijvoorbeeld 1 kant van de bak.
Verder heeft de wand al wat uitbouwsels en een soort overkapping met gaten er in, waar ook de verlichting in schijnt.
Er zit een Messner pomp op het geheel die 15.000/h zou moeten verpompen, maar de terugslagkleppen zorgen er voor dat dat minder is. Ik heb terugslagkleppen gebruikt omdat de 2 instromen onder de waterlijn zitten en anders zou de boel gaan hevelen bij een stroomstoring.
Welke mogelijkheden geeft het mij als ik vrijwel geen stenen zou stapelen en uitsluitend gebruik maak van grote stenen op de bodem met uiteraard wat open zandpartijen?

Ik zou graag willen weten met welke zandcichliden en schelpbewoners dit gecombineerd zou kunnen worden. De multifasciatus blijft toch 1 van mijn favorieten, maar attenuatus (schelpbroeder) spreekt mij ook erg aan of wellicht de callipterus.
Vedervinnen met attenuatus combineren zou een probleem kunnen zijn heb ik begrepen, omdat ze mogelijk aan de uitgestrekte vinnen zouden gaan happen. Dan zou attenuatus dus niets worden. Wie heeft daar slechte ervaring mee?
Ook kan Cyathopharynx beter niet met al te drukke andere vissen samen worden gehouden, wat ik gelezen heb.
Van de zandcichliden zou ik graag nog eens de Xenotilapia Tembwe II willen houden, maar valt dit goed te combineren met Cyathopharynx?
Verder zou ik graag willen weten of de behoeftes wat voer betreft overeenkomen van deze soorten. Dat lijkt mij wel het gemakkelijkst en is natuurlijk niet totaal onbelangrijk.
Ik heb al het één en ander opgezocht op de volgende site ---> http://www.cichlid-forum.com/profiles/index.php die ik kreeg doorgespeeld van Edwin.
Graag jullie ideeën over een eventueel toekomstig bestand in deze bak