visbestand

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
Plaats reactie
Hennie Molendijk

visbestand

Bericht door Hennie Molendijk » 16 mei 2016, 16:51

Omdat ik in september een iets groter aquarium krijg 160x60x50(wh) wil ik overstappen van malawi naar tanganyika.
Ik vond de vis keuze van een malawi al een drama laat staan voor een tanganyika.
Mijn basis waar ik van uit ga zijn de Cyprichromis leptosoma bleu flash 12x
Aanvulling Neolamprologus pulcher/ brichadi 6x
Enantiopus melanocencys 3x
Eventueel 1 extra soort er bij Altolamprologus compressieceps/calvus 2x
Juliodochromis ornatus 2x
Neolamprologus sexfasiatus 1x
mocht er iemand een beter alternatief weten hoor ik dat graag.

Groetjes Hennie

Mooneater
Contacteer:

Re: visbestand

Bericht door Mooneater » 16 mei 2016, 19:18

Hennie Molendijk schreef:Omdat ik in september een iets groter aquarium krijg 160x60x50(wh) wil ik overstappen van malawi naar tanganyika.
Ik vond de vis keuze van een malawi al een drama laat staan voor een tanganyika.
Mijn basis waar ik van uit ga zijn de Cyprichromis leptosoma bleu flash 12x
Aanvulling Neolamprologus pulcher/ brichadi 6x
Enantiopus melanocencys 3x
Eventueel 1 extra soort er bij Altolamprologus compressieceps/calvus 2x
Juliodochromis ornatus 2x
Neolamprologus sexfasiatus 1x
mocht er iemand een beter alternatief weten hoor ik dat graag.

Groetjes Hennie
Dat ziet er uit als een mooi bestand! Ik zou zelf niet snel de brichardi/pulcher's nemen - deze zijn erg territoriaal, en kunnen met hun familie een flink deel van de bak claimen. Als dat geen bezwaar is zijn het erg mooie visjes!

De Enantiopus zou ik niet in je bestand opnemen - dit zijn wat gevoeliger vissen die je liever houd met wat rustiger medebewoners, en dan in een groepje (dacht ik). Combineren met de territoriale brichardi's lijkt mij geen goed idee (maar misschien hebben andere forumbezoekers daar andere ideeen over?). Mocht je de Enantiopus wel willen houden, houd er dan rekening mee dat je je bak er echt op moet inrichten, dwz, voornamelijk zand en maar een paar grote stenen.
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Hennie Molendijk

Bericht door Hennie Molendijk » 16 mei 2016, 19:49

Hallo Mooneater
Alvast bedankt voor de info ik ga op zoek naar een alternatief voor de N pulcher/brichardi.

Groetjes
Hennie

Hennie Molendijk

Bericht door Hennie Molendijk » 16 mei 2016, 20:41

Hallo Mooneater

Ik had gedacht als alternatief voor de N pulcher/brichardi nl de Gnathochromis pfeffi 4-4.

Groetjes weer
Hennie

Plaats reactie