Visbestand 240L bak

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
Mooneater
Contacteer:

Re: Visbestand 240L bak

Bericht door Mooneater » 08 nov 2016, 15:38

seels schreef:Ja dat was ik wel vanplan maar wou ze in verschillende maten kopen. Maar wat is ongeveer de maat die ze nodig hebben?

Nog een vraagje

Mijn voorlopig bestand zoals eerder al te lezen zou zijn;

Alto calvus/ comp. Solo
Koppel J ornatus (mbita)(uit een groepje een koppel laten vormen)
Groep similis
Klein groepje syno dwarf
Lijkt me prima!
Aangezien de similis voor veel jongen zorgt vraag ik me af of de alto dat bestand wat kan inperken? Of kan ik de ornatus voor de marlieri vervangen. Of wordt het dan echt oorlog?

OF kan ik mijn alto vervangen door een betere rover

OF moet ik het zo laten en genieten van de nakweek en proberen uit te vangen en weg te geven/doen?

Vele vragen maar zou het graag van de eerste keer goed doen.

Alvast bedankt
Nakweek van similis is over het algemeen niet een heel groot probleem - en je kan ze redelijk makkelijk uitvangen: als je veel te veel similis hebt, haal je een aantal slakkenhuizen eruit. Deze slakkenhuizen kan je dan op een verhoging zetten in een emmer - de similis hebben altijd de neiging om naar het laagste punt te gaan, waardoor ze (na een tijdje wachten) vanzelf uit de slakkenhuisjes naar de bodem van de emmer gaan. Je kan ze natuurlijk ook met slakkenhuis en al verkopen :)

Calvus zal zeker wel een beetje jagen op je jongen, dat moet geen probleem zijn :) Daarnaast zullen je syno's ook ('s nachts) menig jong visje oppeuzelen, dus dat komt wel goed :)
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

seels

Re: Visbestand 240L bak

Bericht door seels » 10 nov 2016, 13:38

Nog een kleine twijfel.

A. calvus of N. terocephalus? of de sexfaciatus?

Pro's en con's iemand??

Plaats reactie