Visbestand 1.20 m

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
Plaats reactie
John240

Visbestand 1.20 m

Bericht door John240 » 03 nov 2016, 17:26

Hallo iedereen,

Ik ben niet nieuw met aquaria, maar wel met dit type aquarium. Vandaar dat ik me heb aangemeld op dit forum om wat advies te vragen van mensen die wel ervaring hebben met deze vissen. Graag zou ik van mijn huidige gezelschapsbak (Juwel Rio 240; 120lx40bx50h, 240 liter) een Tanganyika-bak maken. Dit omdat ik de planten zat ben en erg geïnteresseerd ben geraakt in het gedrag van Tanganyika cichliden.

Na veel zoekwerk en gepuzzel ben ik uiteindelijk uitgekomen op een visbestand wat mij erg bevalt. Hierbij moet ik wel vermelden dat ik van plan ben om ze voornamelijk OSI spirulina flakes te gaan voeren. Jullie zullen gelijk merken waarom:

Eretmodus Cyanostictus Makombe 1-2x
Lamprologus Brevis “Sunspot” 2x starten met 4-5
Lamprologus Caudopunctatus 2x starten met 4-5
Neolamprologus Cylindricus 1x
Synodontis Petricola dwarf 5x
Atya Gabonensis 6x

Zoals jullie zien zou ik de Eretmodus Cyanostictus Makombe er in willen hebben, vandaar het spirulina dieet. De Atya Gabonensis (Afrikaanse waaierhandgarnalen) heb ik al een tijdje en zou ik, hoewel biotoop incorrect, graag willen houden. De Synodontis lijken me leuk om er in te doen, maar ik zou het niet erg vinden ze te schrappen, mocht het te vol worden.