visbestand voor 1.45x60x50

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
Plaats reactie
cabrioken

visbestand voor 1.45x60x50

Bericht door cabrioken » 29 dec 2016, 19:56

na het in de verkoop zetten van mijn malawicichliden ga ik over in het houden van tanganyika. welke soorten kan ik houden in deze. Zou graag was vissen hebben voor slakkenhuizen, zandzevers, rotsbewoners en vrijzwemmers zodat alle lagen van het water zijn bevolkt.

Welke zijn goed houdbare soorten hiervoor die samen in het aquarium kunnen. niet dat ze constant elkaar wegjagen zoals de malawi.
alvast bedankt

David

Re: visbestand voor 1.45x60x50

Bericht door David » 30 dec 2016, 08:07

Mooie bakmaat! Daar kan je zeker meerdere kanten mee op. Bij Tanganyika is het wel zo dat als je geen gedoe wil in je bak en echt genieten van het natuurlijke gedrag dat je niet teveel soorten moet nemen.

Wat zou je denken van een mooi veld met slakkenhuizen met een mooie kolonie Similis? Hier kan je dan je bestand omheen bouwen. Bijvoorbeeld nog een groepje Synodontis erbij. Een groep Paracyprichromis als vrijzwemmers en een koppel van de Altolamprogus Calvus als aanvulling.

cabrioken

Bericht door cabrioken » 30 dec 2016, 09:28

dit lijkt me wel wat, hoeveel vissen van elke groep zou ik dan kunnen nemen

Erwin8
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Erwin8 » 31 dec 2016, 18:57

cabrioken schreef:dit lijkt me wel wat, hoeveel vissen van elke groep zou ik dan kunnen nemen
Neolamprologus similis : 2 mannen - 7vrouwen
Paracyprichromis 3/10
Altolamprogus Calvus koppel of 1 / 2 ( die gaan wel achter alle jonge visjes van de anderen aan)
Synodontis petricola altijd in een groepje houden, (bv 5 à 6) anders kwijnen ze weg.

ik geef je gewoon de vissen ui het lijstje met hun aantallen - ik schrijf hier niets over hun samen leven in jouw aquarium. Ik heb in deze combinatie niet de minste ervaring. Ga zelf eens googelen met de namen van de vissen....
http://www.tanganyika.nl/

Aquarium 2.50mLx0.80mbr x 0.67m waterstand
Rek met 6 x Aquarium 110 x 50 x 42 (H) cm, waarvan 2 gedeeld door 2.

sieb amoraal

Bericht door sieb amoraal » 31 dec 2016, 19:22

Erwin8 schreef:
cabrioken schreef:dit lijkt me wel wat, hoeveel vissen van elke groep zou ik dan kunnen nemen
Neolamprologus similis : 2 mannen - 7vrouwen
Paracyprichromis 3/10
Altolamprogus Calvus koppel of 1 / 2 ( die gaan wel achter alle jonge visjes van de anderen aan)
Synodontis petricola altijd in een groepje houden, (bv 5 à 6) anders kwijnen ze weg.

ik geef je gewoon de vissen ui het lijstje met hun aantallen - ik schrijf hier niets over hun samen leven in jouw aquarium. Ik heb in deze combinatie niet de minste ervaring. Ga zelf eens googelen met de namen van de vissen....
Is de bak hoogte 50 cm?. Dan zou ik voorzichtig zijn om een vrijzwemmende scholen vis samen met similis te houden. De similis kan nl vervelend uithalen naar andere vissen.

Plaats reactie