Visbestand 200x60x60

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
Nijland.

Re: Visbestand 200x60x60

Bericht door Nijland. » 30 aug 2017, 22:55

NielsO schreef:
30 aug 2017, 22:44
Je inrichting is op zich prima.

Als je gaat voor het bestand met de x. spilopterus wat je in gedachten had icm cyps, treto, calvus, julidochromis en synos zou je er juist goed aan doen om meer stenen te plaatsen. Tegen de achterwand aan stapelen verlies je juist diepte mee. Met eerder genoemde soorten heb je eigenlijk amper open zandruimte nodig, alleen een strookje aan de voorkant. Mijn bak staat er momenteel zo bij en heeft een vrij vergelijkbaar bestand, nog verre van ideaal vind ik zelf maar wel functioneel en redelijk natuurlijk:

Afbeelding

Om de bak minder symmetrisch te maken met 3 modules zou je bijvoorbeeld links 1 module van boven naar beneden laten lopen, de hangende module die je al hebt ietsjes naar links plaatsen waardoor ie wat links van het midden komt en dan rechts een module die op ongeveer 1/3e (of iets verder naar rechts) en ongeveer middenin qua de breedte van de bak staat vanaf de bodem plaatsen. Dan heb je links 2 hangende en rechts 1 staande.
Voor de rest vind ik het persoonlijk mooier om gewoon vanaf de bodem te stapelen in plaats van de achterwand, dat oogt ook natuurlijker. Zo kan je hier en daar wat rotsen mooi omhoog laten steken, wat extra diepte oplevert net als de module niet tegen de achterwand plaatsen.

Onderstaande filmpje geeft misschien wat inspiratie. Zo zie je ook hoe de stenen vanaf de bodem geplaatst kunnen worden. Vooral op bijvoorbeeld 1:15 vind ik een mooi voorbeeld.

Mooie bak heb je!
Dat filmpje is idd een goeie, thnx.
Zoals ik al aangegeven had ben ik toch bang voor het gewicht als ik er nog meer steen bij doe, maar ik ga er zeker nog even naar kijken.
Met de modules ga ik ook nog even lopen stoeien van de week, zal de fotos er hier wel opzetten!
Nog genoeg te doen komende tijd.

Plaats reactie