Visbestand compleet maken

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
Plaats reactie
Datkoi

Visbestand compleet maken

Bericht door Datkoi » 13 nov 2017, 20:47

Hallo,

Ik heb nu al even een tanganyika aquarium (1,20 meter lang) met daarin een kleine kolonie multi's.
Nu is het een goed moment om dit bestand wat uit te breiden, maar met wat?
Ik dacht misschien aan een school Paracyprichromis nigripinnis van 10 stuks of iets in die trent?
Hierbij dan nog een solo vis of een vis als koppel. En hierbij no 1 andere soort, dan kom ik in totaal op een viertal soorten.
Iemand suggesties?
Alvast bedankt :)

Vriendelijke groet!

Slavi
Contacteer:

Re: Visbestand compleet maken

Bericht door Slavi » 13 nov 2017, 22:14

Ik ben ook een 120cm bak aan het inrichten. Wel een 80cm diepe bak en 70cm hoog.
Ik overweeg ook paracyprichromis. Ik denk dat het moet kunnen met je multi’s als je ze in een hoek zet met alle slakkenhuizen. Verder ben ik fan van de A. compressiceps. Een koppel moet erbij kunnen denk ik. En wellicht een aal of een stel Phyllonemus typus om het kleine grut wat in de hand te houden.

Plaats eens wat foto’s van de bak in een topic! Altijd leuk om te zien!
Gr,
Björn

Mijn bakken:
300*80*75 / 120*80*70 / Ex-200*80*70
viewtopic.php?f=6&t=17156 / viewtopic.php?f=6&t=17199 / viewtopic.php?f=6&t=14308

Datkoi

Bericht door Datkoi » 14 nov 2017, 19:41

Ik lees toch hier en daar dat de para's toch wat groter willen zitten, dus hier zal ik een vervanger voor zoeken dan.
De A. compressiceps komt er zeker in! Maar misschien eerder als een solo exemplaar.
Van de aaltjes en de Phyllonemus ben ik eigenlijk niet zo een fan, denk ook dat de bodem dan misschien wat druk bezet wordt?
Tot hier to heb ik dus een kolonie multi's en een solo A. compressiceps. Ik zou hier toch graag nog een soort of 2 aan toevoegen. Misschien toch ergens een scholenvisje en daarbij nog een solo of koppel van een andere soort?

cypho63

Bericht door cypho63 » 15 nov 2017, 07:33

Ik heb ook een 120cm en naast een kolonie Similis ga ik er een 4-tal Synodontis Polli White, een solo Compressiceps en een koppeltje rotsbewoners bij houden, voor de rotsbewoners heb ik gekozen voor Neolamprologus Buescheri.

Datkoi

Bericht door Datkoi » 16 nov 2017, 18:32

Ok ik heb wat knopen doorgehakt.
Er komt een kolonie multi's in en daarbij een koppeltje (in de trent van julidochromis dickfeldi.
Hierbij nog een solo calvus.
Dan hierbij nog ofwel een schooltje of een solo neolamprologus sexfasciatus.
De aaltjes krijgen toch meer mijn interesse, dus misschien daarbij dan nog een aaltje of is dit te veel?

NielsO

Bericht door NielsO » 20 nov 2017, 22:29

Paracyps zitten inderdaad liever wat groter. In een 120x40x50 vond ik ze vroeger echt niet tot hun recht komen, dus het ligt wat aan de diepte en hoogte van je bak, in 130x60x50 deden ze het top hier.

Wat zijn de afmetingen van je bak? Multis zijn niet blij met een aal en zullen er zeer waarschijnlijk goed naar uithalen, pas daar dus op.

Koppel julidos, multis, calvus en een solo sexfasciatus moet kunnen.

Plaats reactie