Combinatie visbestand

vraag hier of je vissen bij elkaar passen
Plaats reactie
ReJa

Combinatie visbestand

Bericht door ReJa » 30 jan 2018, 20:13

Beste leden,

De kogel is bijna door kerk. Op nog een paar vragen na, ga ik een aquarium laten bouwen van 300x60x60 (waterhoogte).
Nu zullen jullie wel denken komt er weer met een zelfde vraag die al duizend keer is gesteld :D :D maar ik doe het toch 8-)

Al geruime tijd aan het zoeken naar een juist en mooi visbestand. Veel wel gezien en erover gelezen natuurlijk, maar toch.
Ik was van plan links achter een rotsformatie te maken met openingen tot waterhoogte. Een of twee plekken met slakkenhuizen en her en der een grote steen met kleinere eromheen. Voor wat groen vallisneria en anubias. Misschien rechts ook een rotsformatie dan wat lager.
Veel vrije zwemruimte.
Als hoofdbewoner had ik de cyphotilapia blue zaire in gedachte of een ander familielid. Hebben jullie suggesties voor slakkenhuis cichliden, rotsbewoners en andere bijvissen? Of zelfs een alternatief als hoofdbewoner.
Wil met klein formaat vis beginnen.

Alle suggesties, ideeēn zijn welkom. Hoe meer hoe beter.
René

oostijnoo

Re: Combinatie visbestand

Bericht door oostijnoo » 30 jan 2018, 21:40

Gibberosa/Frontosa combineren met slakkenhuisbewoners gaat vaak goed maar ook vaak helemaal fout.
In de natuur leven ze in een ander deel van Het Meer.
Ze hebben ook andere noden en dus een ander biotoop.
Persoonlijk zou ik geen dieren uit de verschillende biotopen van Het Meer bij elkaar in een aquarium plaatsen.

Misschien is het handig om eens te gaan kijken naar de verschillende biotopen en de bijhorende vissen. Zo krijg je een idee wat er zoal bij elkaar kan/hoort. :wink:
300x220x95
No lift...like an airlift.

David

Re: Combinatie visbestand

Bericht door David » 01 feb 2018, 19:03

Mooie plannen! Kijk es rond op dit forum bij andere liefhebbers met Gibberosa's. Dan krijg je wel inspiratie qua bijvissen. Mijn ervaring is dat je vooral voor rustige bijvissen moet gaan in geval van Gibberosa's.

Plaats reactie