Over dit forum

over het meer, deze site, beurzen, winkels, etc.
Joep

Bericht door Joep » 25 dec 2003, 20:50

1. algemeen
2. Opzetten van aquarium
3. Cichliden
4. tropheus
5. Onderhoud
6. Doe-het-zelf
7. Foto's
8. Ideen/suggesties

misschien zoiets?

ben maar een beetje aan t brainstormen, komt wel in grote lijnen met die van jouw overeen.

Kasper

Bericht door Kasper » 25 dec 2003, 20:52

Bart,

Dat lijkt me een prima indeling. Misschien nog aanvullen met Ziektes en met Tips en trucs. En als frontosa liefhebber, zou ik natuurlijk graag een frontosa rubriek zien. Maar ik denk niet dat daar genoeg liefhebbers voor zijn. Moet ook niet te gek worden straks wil iedereen z'n eigen rubriek! :D

Kasper

Sander.R

Bericht door Sander.R » 25 dec 2003, 22:59

ja dat lijkt mij ook wel wat :lol:
is wel handig alles in apparte onderwerpen 8)
de rubrieken die joep dan voorstelde he :wink:

groeten, Sander :wink:

Joep

Bericht door Joep » 25 dec 2003, 23:38

Je bent niet de enige hoor Kasper die frontosa's leuk vind.
Ik vind ze zelf ook prachtig!

Is trouwens ook wel wat ja, dat van die ziektes.
Er zijn er immers zoveel en mensen die eventueel een curses hebben gevolgd hierin zouden anderen hiermee zeker van dienst kunnen zijn.

Iemand anders nog leuke suggesties voor dit forum?

Luc

Bericht door Luc » 26 dec 2003, 04:35

Nu we toch over het forum zelf bezig zijn, misschien, indien dit mogelijk is, een knop met "laatste berichten", dus de laatste posts. Is altijd handig als er verschillende indelingen zijn. Zo maar een voorstel.
Mvg
Luc

Joep

Bericht door Joep » 26 dec 2003, 10:40

als het goed is bestaat dat al op dit forum.

ze zijn dan rood gemarkeerd als ik me niet vergis

Bart
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Bart » 26 dec 2003, 11:06

Luc schreef:een knop met "laatste berichten", dus de laatste posts
Er is, zodra je hebt ingelogd, een link rechtsboven in je scherm op de pagina "Forum Index" de link: "Berichten sinds laatste bezoek". Verder staat voor de onderwerpen waarin nieuwe berichten zijn geplaatst een gekleurd visje ipv een zwart-wit visje. De antwoorden op zich zijn inderdaad gemarkeerd met een rood icoontje. De berichten die je eerder zag zijn wit.

Omdat het forum niet kan zien wie er achter de PC zit, is het natuurlijk wel handig eerst in te loggen!

Mark

Bericht door Mark » 26 dec 2003, 14:05

Ziet er goed uit Bart! :D

sidguppy

Bericht door sidguppy » 27 dec 2003, 14:26

Hi Bart
1 tip, vanwege de daarmee gedane ervaring op t NVCforum*:
NIET te veel "divisies" aanmaken, als je begrijpt wat ik bedoel.

houdt t simpel.
bijvoorbeeld; ideen komen vrijwel in iedere 'post' terug, suggesties idem, daar zijn posts/vragen en antwoorden voor.
Onderhoud en doe-het-zelf hebben ook een flinke overlap.....

ik dacht aan:
-algemeen en berichten (beurzen, tips over winkels afspraken met elkaar net als 10-2 etc)
-aquariuminrichting (zand, stenen, achterwanden, planten enz)
-techniek (licht, warmte, bakkenbouw enz)
-TROPHEUS
-Frontosa
-alle andere Tanganyika cichliden
-niet-cichliden uit Tanganyika (meervallen, killi's etc)
-ziekten en medicatie
-vraag en aanbod

bruikbaar?

* ik ben officieel opgehouden met t Forum en de FAQ's van de NVC.

btw voor degenen die nog niet doorhebben wie "sidguppy" is; stapels meervallen, en nog meer meervallen, heeeeeele dikke Triglachromissen, Tropheus en nog wat meervallen
groet Lex

Bart
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Bart » 27 dec 2003, 23:44

Bedankt allemaal voor de input; het rijtje wordt dan als volgt:

1. Algemeen & Berichten
2. Cichliden
3. Niet-cichliden
4. Aquarium & Inrichting
5. Techniek
6. Ziekten en waterkwaliteit
7. Foto's

Ik heb besloten alle vissen onder 1 kop te noemen, omdat in 1 vraag vaak verschillende soorten betrokken worden, ook in het geval van Tropheus en Frontosa's. Om diezelfde reden gaan ook ziekten en waterkwaliteit samen. Het foto-kopje lijkt me prettig voor de niet-breedbanders onder ons. Tips en Trucs / Doe-het-zelf komen onder elk onderdeel voor, dus die gaan daar gewoon deel van uitmaken. Bovenaan alle onderwerpen kan ik altijd een "sticky" onderwerp maken waarin ik de tips en trucs verzamel. Dat doe ik dan ook met de beginners-tips.

groeten,
Bart

Sander.R

Bericht door Sander.R » 29 dec 2003, 18:38

tegek man :D

zo is het super 8)
ziet er heeel mooi uit

gr, Sander

Bart
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Bart » 29 dec 2003, 19:09

:oops: *bloost*

Joland

Bericht door Joland » 29 dec 2003, 22:21

Hey Lex!!! (Sidguppy) Heb je je E-mail adres ook veranderd?, ik kreeg mijn mailtjes aan jou terug...

Ik ben nog niet helemaal thuis op het vernieuwde forum, maarja ik ben dan ook hopeloos met computers...dus het kan zijn dat ik wat minder vaak te vinden ben dan op het oude forum...

Persoonlijk vind ik het nu iets te onoverzichtelijk geworden, dat vond ik ook het probleem bij de NVC site.
Maarja ik word dan ook niet voor niks "captain caveman" genoemd door mijn vriendin. :twisted:

Bart
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Bart » 30 dec 2003, 00:29

Joland schreef:Ik ben nog niet helemaal thuis op het vernieuwde forum, maarja ik ben dan ook hopeloos met computers...dus het kan zijn dat ik wat minder vaak te vinden ben dan op het oude forum...
Nou nou, niet zo vlug de handdoek in de ring! Je hebt al een paar berichten gevonden, en de aanmelding is ook al gelukt, de grootste ellende is achter de rug! :wink:

Als je de lay-out en het overzicht van het oude forum prettiger vond: je kan hier als je ingelogd bent op de Forum Index-pagina rechts in je scherm aanklikken: "Berichten sinds laatste bezoek". Dan zie je een overzicht met de berichten die erbij zijn gekomen. Heel handig!

Verder staan onder een bepaald kopje de onderwerpen waarop het laatste is gereageerd bovenaan. Verder moet dit forum juist prettiger zijn: sneller, beter te zien welke berichten nieuw zijn (ook aangegeven door een gekleurd visje ervoor) etc. Mocht je ergens niet uitkomen (bv. vanonder je steen :mrgreen: ), je hebt mijn mailadres.

groeten,
Bart

Plaats reactie