wat is dit voor visje?

over het meer, deze site, beurzen, winkels, etc.
Plaats reactie
punkyfish

wat is dit voor visje?

Bericht door punkyfish » 31 dec 2003, 11:51

hoi hoi lieve mensen,

ik ben hierzo naar toe verwijst omdat hier blijkbaar veel mensen zitten die weten waar ze het over hebben.. en nu heb ik een visje in me bak zwemmen die er niet echt thuis hoort.. Ik heb gisteren heeel lang voor de bak gezeten en heb 2 foto's kunnen maken..

het visje is ongeveer 4 cm groot en het is geen Betta!
Afbeelding

Afbeelding

iig dacht ik dat het een neolamprologus brevis was, maar het kan dus ook van nie zijn :P de kleuren zijn hier een stuk feller dan in het echt maar dat licht vast aan het licht.. het lijfje van dit visje is rood met zwarte strepen.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen en ik wou jullie nog eventje shet beste wensen voor het volgend jaar.!

groetjes,

Dorien

Webmaster
Site Admin

Bericht door Webmaster » 31 dec 2003, 12:16

Badis badis, lijkt me. Het is overigens geen Tanganyikacichlide. Zie ook: http://www.home.zonnet.nl/Ericnaus/Pict ... _badis.htm

Mark

Bericht door Mark » 31 dec 2003, 12:19

Bart, je was me voor. Ik denk ook een Badis Badis.
Mijn website begint te werken trouwens! :D

punkyfish

Bericht door punkyfish » 31 dec 2003, 12:41

bedankt!

zijn er nog bijzonderheden van deze vis waar ikke op letten moet mettt d everzorging zeg maar:P want ik heb geen bak ingericht voor dit visje ofzo...

punkyfish

Bericht door punkyfish » 31 dec 2003, 12:54

ik heb effe in boek gelezen over de badis badis ( blauwbaarsje)
maar daar staat dat tie ongeveer 8 cm wordt, en ik heb hem al een tijdje en hij blijft echt 4 cm. is de vrouw wat kleiner?
heeft iemand ervaring met deze beestjes?

Mark

Bericht door Mark » 31 dec 2003, 13:04

Zoek met Google eens op badis badis, dat levert een schat aan informatie. Het vrouwtje blijft inderdaad iets kleiner. Ik heb het beestje vroeger wel eens gehouden en wat ik me herinner is dat 'ie heel langzaam groeit en bij voorkeur levend voedsel eet. Als je hem bij tanganyika's houdt zou ik hem er uit halen, anders moet je zorgen dat je er wat badis bij krijgt! Succes! :!:

punkyfish

Bericht door punkyfish » 31 dec 2003, 13:16

oke bedankt!

hij zit in een gezelschapsbak :) dus das niks.
of ik ga effe zoeken voor nieuwe en doe in andere bak of hij gaat er gewoon uit! ( wat me eigenlijk een beter idee lijkt)

Joland

Bericht door Joland » 01 jan 2004, 12:21

Hoi Punkyfish,

ik heb je een mailtje gestuurd laatst met gegevens over de badis badis...
Ik wil er hier niet op in gaan, omdat het een Tanganjikaforum is, maar als je vragen hebt, kan je me altijd mailen.
mvg
Joland

punkyfish

Bericht door punkyfish » 02 jan 2004, 14:28

oke dan schrijf ik me weer van het forum uit.

iig bedankt!

Plaats reactie