Frontosa

voor vragen over de verschillende Tanganyikacichliden
Frans Markies

Frontosa

Bericht door Frans Markies » 29 feb 2004, 21:16

Hallo met Frans ik heb ongeveer zes dagen een vrouw met eieren in haar lieve bekje mijn vraag klopt het dat ik naar dertig deze dame kan strippen

Joep

Bericht door Joep » 29 feb 2004, 21:23

zou vissen zoizo niet strippen van haar jongen of eitjes, de nakweek krijgt namelijk niet de imprenting mee van het muilbroeders gedrag

NIET STRIPPEN DUS!!!!!

ik persoonlijk vind t zelfs dierenmishandeling als iemand dit doet
een vis beroven van haar jongen

Jordy

Bericht door Jordy » 29 feb 2004, 21:24

Na dertig dagen heeft ze de jonkies waarschijnlijk al losgelaten, denk na 2 weken strippen, weet t niet zeker, laat t ff aan iemand anders over.. :P

Rense

Bericht door Rense » 29 feb 2004, 21:36

NIET STRIPPEN!!!!!!!!!
je kan haar beter na een dag of 20 in een aparte bak zetten, dan spuugd ze de jonkies meestal bineen een dag of 10 wel uit,
NIET STIPPEN DUS!!!!!!!!!!
muwhahaha, tanganyika rulez!

Frans Markies

frontosa

Bericht door Frans Markies » 29 feb 2004, 21:38

srtippen met kennis kan geen kwaad ik heb wel gelezen dat een vrouw
in een gezelschapbak de jongen zestig dagen kunnen vast houden en dan kan je de vrouw mager of dood eruit scheppen { dierenmishandeling }
waar kies je voor mijn vraag was gericht naar iemand die er kennis van heb ik vraag geen persoonelijke raad .

Rense

Bericht door Rense » 29 feb 2004, 21:41

Dan niet joh! Ik hoop dat het goed gaat met je vissen maar ik snap jou gewoon niet.
Suc6, NOT!
muwhahaha, tanganyika rulez!

Karel

Re: Frontosa

Bericht door Karel » 29 feb 2004, 21:42

Frans Markies schreef:Hallo met Frans ik heb ongeveer zes dagen een vrouw met eieren in haar lieve bekje mijn vraag klopt het dat ik naar dertig deze dame kan strippen
Hallo Frans.
Na ongeveer 28 dagen zal het vrouwtje de jongen los laten en weer terug nemen in haar bek (IS JUIST EEN MOOI GEZICHT DAT DRINGEN VAN DE JONGEN VOOR HAAR BEK) als ze dat een paar keer heeft gedaan zou ik haar uitvangen meestal laat ze de jongen dan wel los.
Zoniet dan voorzichtig kieuwen dicht houden en ook voorzichtig haar onderlip openen onder water.

Met Vriendelijke Groet,
Karel

Frans Markies

Frontosa

Bericht door Frans Markies » 29 feb 2004, 21:50

Bedankt Karel dat was het antwoord waar ik op zat te wachten , ik wil niet de jongens laten denken dat het weer om haast ging , het ging puur om mijn vrouw te laten leven ik heb in totaal twee mannen en vier vrouwen in de bak en ik heb liever dat het niet hoef , met mijn Moorii,s heb ik het nooit hoeven te doen maar de Frontosa,s hebben geen vier eieren in de bek, maar wel veertig of meer .

Bart
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Bart » 29 feb 2004, 21:58

Op zich zou het aantal eieren niet uit moeten maken: wat in de natuur kan, zou in een aquarium ook moeten lukken. Maar ik heb bij mijn Xenotilapia's gezien dat ze de jongen langer vasthield dan goed voor de jongen was. Dat ligt denk ik aan het gedrag / de aanwezigheid van bepaalde andere vissen.

Ik zou haar niet zomaar strippen, maar pas als ze ver "over tijd" is. Dan geef je de vrouw een kans het op de juiste manier te doen, en hoef je de vis niet onnodig te stressen. Bovendien ontneem je je het genot op de broedzorg al je op voorhand stript. Het voorzichtig overzetten in een rustige bak levert meestal ook het resultaat dat de jongen tijdig worden losgelaten: de kust is immers veilig.

Joland

Bericht door Joland » 29 feb 2004, 22:00

Ik snap nog steeds niet dat zg. kenners het strippen op deze site gaan "promoten".
Ik heb werkelijk nog nooit gehoord dat een vis de jongen zolang vasthoudt tot de dood erop volgt. Dan voelt de vis zich niet op haar gemak, zolang ze da jongen vasthoudt. :!:
Het strippen is zo verschrikkelijk stressgevoelig voor een vis.
Om nog maar niet te praten over de jongen die de imprenting mislopen. Daardoor krijg je weer vissen die een slechte broedzorg hebben en een gestoord gedrag.
Sorry, Frans, niks persoonlijks, maar ik kan hier echt pissig over worden.

GEEN PERSOONLIJKE AANTIJGINGEN OOK AL HEB JE 100 KEER GELIJK
- dit bericht is gewijzigd door de webmaster -

Joland

Bericht door Joland » 29 feb 2004, 22:09

Waarom haal je de namen weg...we mogen toch ook de nvc afkraken (dat was ook niet mis).
Ik vind het een schande voor onze hobby, dat mensen uit puur winstbejag meer eieren en jongen over proberen te houden door te strippen.

Een ieder die geinteresseerd is in een lijst met kwekers die strippen...laat het me maar weten.

Joland

Bericht door Joland » 29 feb 2004, 22:11

Sorry Bart, dat ik zo eigenwijs ben...
Maar ik kan me er echt over opwinden :evil: :twisted: :evil:

Bart
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Bart » 29 feb 2004, 22:16

Geen discussie - lees de richtlijnen

Verder wil ik je dit meegeven: Als je niet zegt dat je tegen bent, ben je dan automatisch vóór?

Llewella
Contacteer:

Bericht door Llewella » 29 feb 2004, 22:21

In een uiterst geval kan ik me voorstellen dat je naar een dergelijke oplossing zoekt.
Je weet maar nooit immers en kunt nix uitsluiten.

Echter is er zoveel wat verloren gaat met een dergelijk verstoren van het broedgedrag.

Ik heb zelf maanvissen gehad waarbij ik echt heb staan juigen toen ze eindelijk de jongen bij zich hielden maar langer dan 11 dagen is dat nooit geweest.
Ik heb juist als hobbiest alleen maar meer geduld moeten opbrengen om dat te aanschouwen maar het is het zeker waard! Ik heb genoten van me maanvissen die hun kleine grut verdedigden, in de bek namen bij 'gevaar' en parmantig mee rondzwommen.

Bij maanvissen schijnt het al normaal te zijn om zo'n gestoord broedgedrag te hebben, iig heb ik het zelf ondervonden.

Het zou ohw zo zonde zijn als meer vissen (of andere dieren) hier onderhevig aan raken?!

Waarom bij voorbaat al denken aan strippen?
Wacht eerst maar rustig af en verrijk de hobby met vissen die wel goede broedzorg hebben.
Ik snap dat je in een uiterst geval de kennis paraat wil hebben, maar wees zeer voorzichtig met het toepassen ervan.
Ik heb zelf ook gelezen over strippen en ben daar alleen maar meer nadelen van in gaan zien naar hoe meer ik te weten kwam.
Streef er naar om nooit te hoeven strippen in je leven of het leven van je vis!

Frans Markies

ophouden

Bericht door Frans Markies » 29 feb 2004, 22:21

Heren laten wij hiermee maar ophouden ik ben even op deze site en wat gebeurt er , het hoef voor mij niet meer einde discussie Frans .

Plaats reactie