frontosa`s

voor vragen over de verschillende Tanganyikacichliden
frontosagek

frontosa`s

Bericht door frontosagek » 02 jun 2004, 21:01

ik heb al een half jaar frontosa burundi en tanzania alles is tot nu toe goed in mn bak

toch weet ik niet wat er nou wel en niet bij mn frontosa`s kan

ik heb een

2 leleupi`s
2 bricardis : prinses van burundi
2 eretmodussen
1 malawi waar ik de naam niet van weet is ong 12 cm
2 saulossie ........ verder weet ik niet malawi chicliden

en 2 algeneters van 40 cm plectomosus of zow
en 2 plectomosus van 20 cm

Paula

Bericht door Paula » 02 jun 2004, 21:12

Op deze site staat links bovenaan de functie zoeken. :shock:
Als je daar frontosa intikt krijg je een overzicht van wat voor een soort vissen er allemaal bij een frontosa kunnen.
Helaas niet het hele visbestand wat er nu in zit. :cry: De pleco's weer wel.
Veel succes verder met je frontosa's.

Mvg Paula en Gijs
Tanganyika: "It's a kind of Magic".

Paula

Bericht door Paula » 02 jun 2004, 21:45

Dit stond in een eerdere discussie over frontosa's vermeld:
SidGuppy schreef:bakmaatjes voor Frontosa's:
alle Synodontis spp*, Gnathochromis permaxillaris, volwassen Limnochromis auritus en Benthochromis tricoti, Lepidiolamprologus kendalli/nkambae, L elongatus, L lemairii, volwassen Ctenochromis horei, Neolamprologus cunningtoni, N tetracanthus, Haplotaxodon microlepis, volwassen Reganochromis calliurus, Lophiobagrus cyclurus, alen langer dan 20-25 cm (!!!**) zoals Aethiomastacembelus ellipsifer, Caecomastacembelus plagiostoma en C moori
Mvg Gijs
Tanganyika: "It's a kind of Magic".

iain

Bericht door iain » 03 jun 2004, 11:11

2 varianten van frontosa is wellicht ook niet zo'n briljant idee

frontosagek

wel

Bericht door frontosagek » 08 jun 2004, 18:50

ik heb echt totaal geen probleem met de frontosa`s ondanks dat ze niet dezzelfde varianten zijn ik heb de 4 tanzania varianten gekocht bij de maanvis in dordrecht en daar zijden ze dat het gewoon kon en ze vallen elkaar niet aan bovendien gaan de meesten vissen er uit in mn bak daarmee bedoel ik de 2 leleupi`s en de 2 bricardis en 2 eretmodussen

dus wie interesse heb bel me of mail me mikepolet123@hotmail.com

sidguppy

Bericht door sidguppy » 08 jun 2004, 23:23

t gaat hier ook niet over aanvallen, maar over het tegenovergestelde!

als ze elkaar erg leuk gaan vinden krijg je kruisingen.....

subtiel gezegd: daar maak je in de hobby geen vrienden mee!

iain

Bericht door iain » 09 jun 2004, 07:58

en bij frontosa's is het toch al een beetje een probleem om het raszuiver te houden. Ik adviseer je ook echt om 1 van de 2 varianten weg te doen (of te ruilen oid). Dit is echt niet goed voor de hobby.

frontosagek

reactie

Bericht door frontosagek » 09 jun 2004, 11:38

ja dat van die kruisingen dat kan wel kloppen maar ik vind het zo zonde om ze te verkopen of te ruilen maar als je iemand weet die de tanzania vorm wilt ruilen tegen burundi varianten dan houd ik me aanbevolen

ik hou namelijk liever de Burundi vorm omdat die het grootste zijn en al bijna geslachtsrijp

Bart
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Bart » 09 jun 2004, 12:27

Dan zou ik als ik jou was rustig de tijd nemen en eerst eens de C. Frontosa Tanzania verkopen (via deze site / de NVC / marktplaats). Daarna kan je op zoek naar een mooie aanvulling van je Burundi-groep.

Als je wilt wachten op iemand die toevallig wil ruilen, dan kan het (te) lang duren.

iain

Bericht door iain » 09 jun 2004, 14:21

eens

frontosagek

ok

Bericht door frontosagek » 09 jun 2004, 19:06

ja idd kan dan wel maar ik vind het zo zonde omeffe eerlik te zijn ik ben een beetje eraan gehecht geraakt aan alle frontosa`s omdat ik ze elke dag weer zie en ze echt een karakter hebben en ik vind het best zonde om ze dan weg te doen

niet dat ik een watje ben ofzow hoor ik ben gewoon erg serieus bezig met mn hobbie en geef er al mn geld voor uit en dat is hetzelfde toen ik de frontosa`s kocht ik had er 2 weken voor gewerkt voordat ik ze kon betalen en nu ik ze eenmaal heb

ja ik weet gewoon niet

sidguppy

Bericht door sidguppy » 09 jun 2004, 19:24

tja, t is jouw hobby....

je hebt denk ik 4 mogelijkheden:
1: je doet niets. ze kruisen en je geeft of verkoopt de nakweek. resultaat: paria-status in de NVC-wereld.

2: je doet niets, maar vernietigt alle nakweeek; hard, maar geen gedonder met de andere vissenliefhebbers.

3: je doet 1 van de 2 soorten eruit

4: je neemt n tweede bak!

frontosagek

Bericht door frontosagek » 09 jun 2004, 19:28

ok na alles te hebben gelezen denk ik dat het gewoon het eerlikst en het beste /ook voor de nvc om de tanzania varianten dan maar te verkopen nu ze nog niet geslachtsrijp zijn

ik weet ook dat jullie als liefhebbers het ook niet leuk vinden als ik binnen kort nakweek van een kruising aanbied op marktplaats :d

dus ik zal zo spoedig mogenlijk de tanzania wegdoen

iain

Bericht door iain » 09 jun 2004, 22:22

kijk, dat is praat. het is ook verstandig om als je nieuwe vissen koopt dat is op dit forum voor te leggen. Hier is echt veel ervaring aanwezig en niemand is te beroerd om elkaar te helpen. Je hoeft je er ook echt niet voor te schamen, want zelfs de meest ervaren liefhebbers hebben niet met alle soorten ervaring en doen hier vaak eerst info op, alvorens tot aankoop over te gaan.

frontosagek

Bericht door frontosagek » 10 jun 2004, 15:03

ik heb de advertentie hier op de forem gezet en als het goed is komt er deze week iemand om de frontosa`s tanzania te ruilen voor de burundi variant

in ieder geval bedankt voor de hulp

Plaats reactie