Tanganyika Garnalen

L nummers , meervallen, stekelalen, de Tanganyika-killi's en andere dieren
Plaats reactie
JCB

Re: Tanganyika Garnalen

Bericht door JCB » 12 mei 2010, 23:16

Maargoed als er verzocht wordt om ze te bestellen en ze uiteindelijk niet gekocht worden of dat ze allemaal kappot gaan (kan helaas nog gebeuren want zoals Jordy al zegt ze zitten pas net op kraanwater) zal een winkel het niet snel nog een keer doen denk ik.

Maargoed we zullen zien hoe het afloopt. En of ze het de komende dagen uberhaupt redden.
Tanganyika, it's a kind of magic.

Edin

Bericht door Edin » 13 mei 2010, 09:19

Tsja, ik ben met de man geen koopovereenkomst aan gegaan.
Het risico draagt de winkel zelf en dat uit zich ook in het prijskaartje ;)
Bovendien zijn dit soort dingen ook publiekstrekkers.

@Alwin101 ga er voor zou ik zeggen, Yogi wilde ook naar Aqua-Treff, meerijden wellicht?
Vragen, opmerkingen, suggesties of klachten over het forum en/of de site? Mail ons!

Cas

Bericht door Cas » 13 mei 2010, 10:21

Aqua-Treff heeft er 30 ontvangen, allemaal per stuk verpakt (op mijn aanraden).
Deze partij zal hij zeker kwijt raken
op jouw aanraden importeren en that's it ? alleen voor de goedbetalende duitser en die gaan er nu met jouw pioniersidee vandoor :?
Het is erg riskant de beestjes nu al over te laten komen, aangezien deze net enkele dagen op kraanwater zitten.

Allemaal positief, maar dit is niet de enige die over is om de beestjes uiteindelijk te bestellen.
Er komen concurrerende prijzen.

I rest my case.
inmiddels dreig ik de draad hier kwijt te raken jongens , wordt het ( wat volgens mij de bedoeling was ) voor enkele enthousiastelingen van tanganyika.nl pionieren of kijken we het kustntje af bij de oosterburen met de vraag of er wel een nieuwe zending komt ?
"Fear is the path to the dark side,fear leads to anger,anger leads to hate,hate leads to suffering" yoda

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 13 mei 2010, 10:27

Ben het met Cas eens. Mijn mond viel ook open na 14 pagina's "Ik kan niet wachten tot ze er zijn" etc. Als ik die winkelier was had ik er demonstratief een garnalencocktail van gemaakt.

alwin010

Bericht door alwin010 » 13 mei 2010, 10:30

Jordy schreef:ps. grappige is dat we een keer een discussie hadden dat 45,- voor een A.Compressiceps Shell veel geld was, maar 19,- voor een garnaal valt mee!? :mrgreen:
Hahah dat weet ik nog wel. Het is natuurlijk wel aan de prijs maar goed het is ook vrij zeldzaam dat ze uberhaupt geimporteerd worden.

Verder zat ik ook te denken dat ze misschien helemaal nog niet verkocht worden. Komen ze niet eerst een aantal weken/dagen in quarantaine? Dan ga ik voor Jan met de korte achternaam en daar heb ik niet zo'n zin in.

Ik dacht ook dat het de bedoeling was om met een aantal die beestjes aan te schaffen.

Jordy

Bericht door Jordy » 13 mei 2010, 11:14

Cas, we hebben de hulp van zaken nodig, zaken die het vertrouwen hebben van de exporteurs.

De exporteurs gaan onder geen beding in zee met particulieren.

Het trieste feit dat in dit geval alle credits naar iemand anders gaan dan naar Edin kan ik heel boos om worden.
Er kon zelfs geen bedankje vanaf, maar hier heb ik al een gesprek over gehad met Edin. Sterker nog, hij was niet eens op de hoogte gesteld van het feit dat ze er waren, het was puur geluk dat er ontdekt werd dat ze op de lijst stonden.

Kortom, we zijn volledig afhankelijk van de oprechtheid en wil van de zaken.

Het doel was natuurlijk dat wij tijdig op de hoogte werden gesteld en dus een gedeelte van de zending over zouden nemen bij aankomst. Aangezien dit dus niet is gebeurt kunnen we niet anders dan toekijken. (in dit geval)

Edin

Bericht door Edin » 13 mei 2010, 11:18

Cas schreef:
op jouw aanraden importeren en that's it ? alleen voor de goedbetalende duitser en die gaan er nu met jouw pioniersidee vandoor :?

inmiddels dreig ik de draad hier kwijt te raken jongens , wordt het ( wat volgens mij de bedoeling was ) voor enkele enthousiastelingen van tanganyika.nl pionieren of kijken we het kustntje af bij de oosterburen met de vraag of er wel een nieuwe zending komt ?
1. Met ons advies geïmporteerd, niet op ons aanraden... Hij heeft de dieren niet eerder geïmporteerd omdat de beestjes elkaar gedurende de reis afmaakten... Hij zou blij moeten zijn met ons advies en niet andersom.
2. Pionieren is één ding, maar ik ga op dit moment geen 400km rijden voor diertjes die 19,- euro zijn.
De Macrobrachium zijn dat wel waard, dat zijn echter niet de dieren die voor mijn interessant zijn. Ik weiger echter 19 euro te betalen voor een Limnocardinia garnaal, simpel.

Een nieuwe zending van dichterbij komt er wel, als de prijs daar naar is, dat betekent dat de diertjes BETAALBAAR moeten zijn voor ieder, niet alleen voor de knotsgekke hobbyist. Mijn doel is nooit faam maken geweest, maar iets beschikbaar maken voor iedere Tanganyika aquariaan.
Als wij hiermee een aanzet hebben gegeven tot meer import van garnalen, dan zijn wij (Jordy en ik) zeer tevreden.

EDIT: ik wil er wel bij zeggen dat we moeten oppassen met het zwart maken van een winkel. Ik ben Aqua-Treff dankbaar dat zij dit risico willen dragen. Het is aan een ieder om te bepalen of hij zij bereid zijn hiervoor geld neer te leggen.

EDIT 2: Nog iets, alleen voor de goedbetalende duitser en die gaan er nu met jouw pioniersidee vandoor :? , nou en?
Ik zit daar écht niet mee. Zijn zending heeft aangetoond dat het uitvalpercentage fors omlaag gaat als je de dieren per stuk verpakt. Deze informatie heb ik inmiddels met 2 andere importeurs gedeeld. Dat is voor mij vele malen belangrijker.
Laatst gewijzigd door Edin op 13 mei 2010, 22:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Vragen, opmerkingen, suggesties of klachten over het forum en/of de site? Mail ons!

Jordy

Bericht door Jordy » 13 mei 2010, 11:24

Wat het zwart maken betreft...ik vind het een grof gebrek aan fatsoen, des te meer omdat je expliciet hebt gevraagd om op de hoogte te worden gesteld als het zover was. Jij hebt er moeite in gestoken...niet andersom.

En tja, risico was weggenomen door het desbetreffende advies toch?

Maar goed, er is niets van zwart maken bij, alleen een rare nasmaak.
Goede leer voor de volgende keer. :wink:

JCB

Bericht door JCB » 13 mei 2010, 11:26

Ag je kan ook niet verwachten dat een winkel alles kan onthouden en iedereen direct op de hoogte kan houden. De zending is pas maandag aangekomen! Dus hij heeft 2 dagen even niks van zich laten horen, wie weet had hij het wel heel druk gezien het aantal emails wat hij per dag krijgt.

Overigens kosten de garnallen maar 17,10 per stuk als je er 6 of meer neemt. Gezien je als het goed is boven de 100,- 10% korting krijgt ;)
Tanganyika, it's a kind of magic.

Edin

Bericht door Edin » 13 mei 2010, 11:29

Jordy schreef: En tja, risico was weggenomen door het desbetreffende advies toch?
:
Tsja, dat weten we ook achteraf pas :lol:

Een quote uit Duitsland:

Vor ca. 1,5 Jahren hat der Cichlidenstadl auch mal kurzzeitig welche importiert, doch sind ihm einige bereits in der Verkaufsanlage gestorben, so dann auch die meisten, welche dann von mir mitgenommen wurden, ein paar wenige (ca. 3-4 Stück) haben dann einige Wochen überlebt.

Oftwel, vrij veel exemplaren overlijden kort na de verhuizing.

Jordy

Bericht door Jordy » 13 mei 2010, 11:36

Nee, wij wisten vooraf al dat alle Sulawesi en ander bijzonder spul (zelfs Apistogramma) op deze manier werden geimporteerd. Verder scheelt het hem 70% van transportrisico en wat daarna gebeurt is in zijn handen mbt de waterconditie.

Hij zou gewoon voortijdig aankondigen.
En drukte...ik vind het geen excuus.

Tussen mijn werk(zaamheden) door heb ik ook tijd gemaakt om de importeur op de hoogte te stellen van de X. rotundiventralis nakweek incl. beeldmateriaal. En dan te bedenken dat ik ook nog een sociaal leven heb...

Een simpel mailtje met:
Hallo,

Die Garnelen sind angekommen.
Ich danke Ihnen sehr für die Mühe und beraten Sie mir gegeben haben.

Freundlichen grüß
Had al voldoende geweest in mijn optiek. :?
Zoals jullie merken raak ik hier een beetje geprikkeld door op de foute manier, dus ik nok ermee :wink:

jarik
Contacteer:

Bericht door jarik » 13 mei 2010, 12:11

Welke soorten garnalen zijn het, of weten jullie dat niet?

Cas

Bericht door Cas » 13 mei 2010, 12:41

jammer dat het zo gelopen is .
Ag je kan ook niet verwachten dat een winkel alles kan onthouden en iedereen direct op de hoogte kan houden
en hierin berust mijn misverstand , ik was echt in de veronderstelling dat jullie ( jordy & mgsnk ) uiteindelijk samen met de duitsers tot een deal waren gekomen om eea te gaan impotreren mede omdat er toch ook regelmatig contact was .

ik wil jullie in ieder geval WEL bedanken omdat ik weet dat jullie er moeite voor hebben gedaan , voorlopig is het jammer maar we wachten rustig af , men weet inmiddels de dieren op 'n goede manier binnen te halen en da's indd misschien de aanzet tot wel meer in de toekomst .
"Fear is the path to the dark side,fear leads to anger,anger leads to hate,hate leads to suffering" yoda

Edin

Bericht door Edin » 13 mei 2010, 13:36

Neen, ik heb met name niet de ruimte voor zo een project. Bovendien ben ik niet achterlijk, het verleden laat onverklaarbaar hoge sterftecijfers zien, zolang je die niet kan verklaren gooi je een hoop geld weg.

Melchior
Contacteer:

Bericht door Melchior » 13 mei 2010, 14:15

Ik ben de heren natuurlijk ook dankbaar voor de geïnvesteerde moeite! ;)

20,- per garnaal zou ik er best voor over hebben. Zeker omdat het ook een leuke uitdaging is om ermee te kweken. Dat moet volgens mij, na wat inwinnen van do's en don'ts bij garnalen-liefhebbers, gewoon lukken.

Mijn vermoeden is dat de eerder geïmporteerde garnalen in het verleden dood zijn gegaan door de aanpak van zo'n handel. Ik heb dat wel eens gezien, hoe zo'n zending word overgewend... Ze zijn taaie cichliden en meervallen gewend. Die trekken dat prima, een switch naar kraanwater en een schep KH+ erbij.
Dit is alleen echt fragiel spul. Bij lagere dieren moet je zo'n overwenning vééél subtieler doen. Nitraat moet nagenoeg 0 zijn, geen chloor of metalen in het kraanwater (waar de Duitsers nogal eens last van hebben). Goed beluchten, temperatuur 24 graden (= veel meer opgelost zuurstof).

Krijg je eenmaal nakomelingen, die zich van jongs af aan kunnen aanpassen aan aquariumwater, ben je van de grootste risico's af.
Al is Tropheus nog zo snel, een Petrochromis achterhaalt ze wel!

Plaats reactie