Mijn nieuwe bak is inmiddels een feit. Na enige opstartproblemen staat de bak nu sinds deze week in te draaien. Nu verder nadenken over het bestand. Ik zou als hoofdbewoner graag een harem nakweek Tropheus Red Rainbow willen houden icm wat andere harems zoals de Simochromis Babaulti. Het is nog wel even de kunst om deze vissen ergens op een formaat te krijgen dat er al geslachtsonderscheid valt te maken dus als iemand nog wat weet dan hoor ik het graag.
Hierbij een foto van de bak zoals die er nu bij staat.
Functionele inrichting ...lijkt heel erg op de bak die Edin ooit had.
Akwaline holle tuinrotsen werden ook gebruikt, lijkt mij ?
Moet het een Tropheini-bakje worden ?
Gobies zullen deze inrichting ook wel lusten...
Misschien wat meer licht er boven, nu lijkt het wel vrij donker.
Inrichting is afgestemd op tropheini. Bestaat inderdaad uit 3 grote akwaline tuinrotsen aangevuld met grauwacke. Over de verlichting ben ik nog aan het nadenken. Ik weet dat je bij tropheini niet snel teveel licht kan hebben maar het is al best een back licht zo maar best moeilijk op de foto vast te leggen hoe het er in het echt uitziet en de bak is nu nog mistig van het inrichten etc. Ik kijk het eerst even aan. Voordeel van deze bak is dat je heel makkelijk de verlichting kan uitbreiden.
Prachtig bestand !
Fraai...dat je voor harempjes gaat...ben benieuwd hoe het zich zal ontwikkelen.
Goede kwaliteit van Tropheus zo te zien op de foto's
Simochromis man mooi op kleur, zoals alle vissen...
Thks! Hierbij een poging tot een filmpje. Valt nog best tegen om een mooi scherp filmpje te maken. Overdag tegenlicht en in de avond minder scherp en dat ook nog met een flinke HD camera. Vissen die me positief opvallen en waar ik erg veel plezier aan beleef zijn de Spathodus.
Laatst gewijzigd door David op 30 sep 2015, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.