Hallo allemaal,
Normaal moet een aquarium ca 14 dagen indraaien. Is er echter ook een manier om een aquarium versneld op te starten.
Groet ,
Johann
Versneld aquarium opstarten.
-
Re: Versneld aquarium opstarten.
Het filtermateriaal van een ander filter, van een bestaand aquarium, in het filter plaatsen. Voor de rest denk ik dat er geen andere oplossingen zijn. Daarnaast is het volgens mij een week of 4 voordat hij echt ingedraaid is, maar dat weet ik niet zeker.
Enten en/of bacteriën toevoegen.
Zeoliet in het filter werkt ook wel.
Zeoliet in het filter werkt ook wel.
300x220x95
No lift...like an airlift.
No lift...like an airlift.
-
- Contacteer:
Ik gebruik soms ook een deel van het zand (bodem) van een ingedraaide bak.
-
Philips tropical aquarium purifier plaatsen die houd het nitraat level op 0 (afval van de ontlasting van vissen) let op!!! op andere afvalstoffen heeft deze nul effect! 1 dag indraaien is voldoende.
Mijn ervaring is die van één week. Tussen 1 en 7 februari heb ik stenen en zand geplaatst en de bak langzaam gevuld. Op de 7e heb ik de Vallisneria geplant, verwarming aangezet. Op de 11e heb ik HS Aqua Bacto turbo in het filter gegooid. Donderdag de waterwaardes gemeten. NO3:25 NO2:1 GH:>7 KH:6 PH: 7.2 en CL: 0 En vrijdag de 14e heb ik mijn vissen gehaald bij Mauie's in Krommenie.
De vissen doen het fantastisch, de Vallisneria groeit en de waterwaardes blijven stabiel.
De vissen doen het fantastisch, de Vallisneria groeit en de waterwaardes blijven stabiel.
Allemaal bedankt voor de reacties.
- Hobbykwekers
- Contacteer:
Houdt het nitraat level op 0..... nitraat is het eindproduct van de stikstof kringloop en het minst schadelijke daarin. Het advies om dit dan te gebruiken en vanaf dag 1 de vissen er in stoppen is in dat licht op zijn minst