symbiont van het merk Easy-life

filtratie, verwarming, verlichting
Plaats reactie
andre

symbiont van het merk Easy-life

Bericht door andre » 26 nov 2013, 18:22

Vraagstelling: WAAROM GEEN GEBRUIK MAKEN VAN BINNENFILTERS?

In mijn 300 liter Malawiaquarium( ongeveer 20 volwassen vissen) filter ik met 2 Eheim binnenfilters type 240. Bij de twee onderste compartimenten maak ik gebruik van de bijgeleverde sponsjes voor het grofvuil; de twee bovenste compartimenten zijn gevuld met symbiont.
Deze aquarium heb ik reeds ettelijke jaren en de waterparameters zijn zeer goed. Bij mijn andere aquaria maak ik gebruik van Eheimpotfilters, die reeds een zekere leeftijd hebben( 8 jaar en ouder).Een paar maal had ik een lek, wat de in de woonkamer liggende tapijten niet te goede kwam. Ik denk er aan om hezelfde te doen in mijn grotere aquariums en daarvoor b.v. 2 krachtpatsers van Eheim te gebruiken.
Graag jullie mening.

Beste groeten,

André

Mooneater
Contacteer:

Re: symbiont van het merk Easy-life

Bericht door Mooneater » 26 nov 2013, 19:46

Het grootste voordeel is dat een potfilter je een hoop ruimte scheelt in de bak,
afgezien daarvan is het ook makkelijker te verschonen - je hoeft niet in de bak te zijn, en kan het hele filter meenemen richting de kraan.

Verder maakt het niet zoveel uit volgens mij, mits het volume gelijk is zullen binnenfilters net zo goed filteren als potfilters.
De NVC op Facebook

"Ah those hundreds of species, one of the most spectacular examples of adaptive radiation known for any kind of vertebrate animals. Fishes of great beauty and exquisite adaptations." (Barlow 2000)

Tanganyikart

Re: symbiont van het merk Easy-life

Bericht door Tanganyikart » 27 nov 2013, 11:23

Nog een nadeel van binnenfilters: ze zijn haast niet te camoufleren.

Soms zetten mensen er van die SlimLine achterwandjes tegenaan,
het resultaat is dan een volkomen onnatuurlijke rechte hoek.

Voor kleine bakjes tot 160 liter gebruik ik ze ook, maar nooit voor een showbak in de huiskamer.

Geen gezicht...
of je moet je niet in het zichtbaar zijn van de techniek interesseren.
Voor de vissen maakt het niets uit.

Plaats reactie