gibberosa mikula en vrienden (210 - 110 - 80)
Re: hoeveel frontosas mogelijk?
Ja...Staf in zijn 3000 liter bakje...dieren keken niet om naar elkaar... 

300x220x95
No lift...like an airlift.
No lift...like an airlift.
- Corwin de Kok
Re: hoeveel frontosas mogelijk?
Ik heb hier ook goede ervaring mee! Ook met Benthochromis trouwens... waren wel dieren van 25 centimeter!oostijnoo schreef:Ja...Staf in zijn 3000 liter bakje...dieren keken niet om naar elkaar...
(en ook in 3000 liter water

Re: hoeveel gibberosa en welke medebewoners?
hier is het 1880 liter. 210 breed, 110 diep en 80 hoog... Een goede 1200 liter minder dus
de mogelijkheden om er dus vis bij te plaatsen zijn beperkt. Zouden volgende combinaties lukken?
- 3 stuks (20 cm) Lobochilotes labiatus
- koppel limnochromis staneri (20cm) (te agressief)
- bentochromis (2m - 3v?)
- haplotaxodon (deze moet ik wel nog ergens zien te vinden... als er iemand daarover info heeft is die altijd welkom!)
- t mbu
Hoogstwaarschijnlijk zal de medebewoner 1 van bovenstaande worden. Rotsbewoners lijken me te klein, cyps zullen ze lekker vinden, een vedervinnige wordt ook afgeraden,... Alle voorstellen zeker welkom! Alsook iemand die al grotere vissen aanbied.
- 3 stuks (20 cm) Lobochilotes labiatus
- koppel limnochromis staneri (20cm) (te agressief)
- bentochromis (2m - 3v?)
- haplotaxodon (deze moet ik wel nog ergens zien te vinden... als er iemand daarover info heeft is die altijd welkom!)
- t mbu
Hoogstwaarschijnlijk zal de medebewoner 1 van bovenstaande worden. Rotsbewoners lijken me te klein, cyps zullen ze lekker vinden, een vedervinnige wordt ook afgeraden,... Alle voorstellen zeker welkom! Alsook iemand die al grotere vissen aanbied.
- Dirkteur
Toch mee oppassen. Ik heb de combinatie ook gehad, de Mbu kwam uit een klein bakje met Malawi's, zonder problemen daar. Bij mij de eerste weken ook niet, tot er plots happen uit de staarten van mijn Frontosa's verdwenen. Hij beet er gewoon stukken uit.Didier schreef:- t mbu
...en is toen ook mogen verhuizen...

Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus!
Labiatus schijnt heel agresief te zijn dus geen goede combi.
Staneri`s zijn ook zeker geen lievertjes. Erg mooie dieren (persoonlijke favoriet) Maar verduijn heeft er 1 in hun showbak zwemmen die groter is als de meeste frontosa mannen! En ik heb een koppel gehad wat 1,5 jaar prima ging met andere vissen. Totdat ze gingen kweken. Toen beter ze mijn andere vissen gewoon doormidden. Ook geen echte aanrader dus.
Verduijn heeft haplotaxodons alleen zijn die niet volwassen die niet geschikt of bij volwassen gibberosa`s te plaatsen.
Staneri`s zijn ook zeker geen lievertjes. Erg mooie dieren (persoonlijke favoriet) Maar verduijn heeft er 1 in hun showbak zwemmen die groter is als de meeste frontosa mannen! En ik heb een koppel gehad wat 1,5 jaar prima ging met andere vissen. Totdat ze gingen kweken. Toen beter ze mijn andere vissen gewoon doormidden. Ook geen echte aanrader dus.
Verduijn heeft haplotaxodons alleen zijn die niet volwassen die niet geschikt of bij volwassen gibberosa`s te plaatsen.
Tanganyika, it's a kind of magic.
Ja die staneri ken ik en een paar andere leden hier en op het andere forum ook.
Als die in je bak zwemt kom je er met de handen niet meer in dat beest is echt een etterbak.
Als die in je bak zwemt kom je er met de handen niet meer in dat beest is echt een etterbak.
hoeveel gibberosa en welke medebewoners?
Volledig gelijk ik heb ze ook gehad 5 stukJohnP schreef:Ja die staneri ken ik en een paar andere leden hier en op het andere forum ook.
Telkens ik met de handen in de bak kwam hangde ze in mijn vingers
ok, geen staneri dus. Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom ik spotgoedkoop een volwassen koppel kon vinden.
Heeft er dan iemand een idee van wat ik er wel kan bij houden?
Heeft er dan iemand een idee van wat ik er wel kan bij houden?
hoeveel gibberosa en welke medebewoners?
Neonlamprologus beuscherie
Ik had ook 2 alen maar wel grote soort
Ik had ook 2 alen maar wel grote soort
er komt een koppel fire fin bij waarvan de man zo een 12 cm is en de vrouw 6 a 7 cm. Dit zou toch al voldoende zijn?
Bij verduijn hebben ze haplotaxodon maar die zijn vermoedelijk nog te klein om hierbij te zetten. Wat ik ook hoor is om er een groepje leleupi bij te steken. Maar als dit kan zouden dan julidochromis of andere rotsbewoners ook niet mogelijk zijn?
Bij verduijn hebben ze haplotaxodon maar die zijn vermoedelijk nog te klein om hierbij te zetten. Wat ik ook hoor is om er een groepje leleupi bij te steken. Maar als dit kan zouden dan julidochromis of andere rotsbewoners ook niet mogelijk zijn?
Wat nog niet genoemd is:
Greenwoodochromis, de christy is geen diepwater maar kan er wel bij. De bellcrossi is wel een diepwater soort en doet het er erg goed bij.
Neolamprologus prochilus is een diepwater soort.
Niet perse diepwater maar kan prima:
N. tretocephalus (alleen voegt deze op gebied van uiterlijk niets toe)
N. sexfasciatus
L. kendalli
Greenwoodochromis, de christy is geen diepwater maar kan er wel bij. De bellcrossi is wel een diepwater soort en doet het er erg goed bij.
Neolamprologus prochilus is een diepwater soort.
Niet perse diepwater maar kan prima:
N. tretocephalus (alleen voegt deze op gebied van uiterlijk niets toe)
N. sexfasciatus
L. kendalli
een grote sexfasciatus komt er al bij. Deze is 10 cm en meer
combis die niet mogelijk zijn??