200x60x70cm – Ton Sakes

Naam
Afmetingen
Vissen






Ton Sakes
200 x 60 x 70cm
21 Tropheus moorii Lufubu purple wildvang + jongen
2 Julidochromis marlieri + jongen
5 Telmatochromis burgeoni + jongen
13 Cyprichromis leptosoma Jumbo Azuri 4m/9v
5 N. leleupi
6 Synodontis lucipinnis

Inrichting

De bodem is voorzien van rubber matten hierop zijn de zwarte rotstenen geplaats vervolgens is hier filterzand op gedaan als algehele bodembeddeking, De achterwand is van Pangea voorzien met diverse gaten met gaas om zodoende ook voldoende stroming aan de achterzijde van de achterwand te hebben.
Planten: Valisnera spiralis die het redelijk doet.

Techniek

Filters: 2 potfilters van Ferplast 1500l/h via undertank construction voorzien van watten,schuim en siporax.
Verlichting: 4 tl van 58 w aquarelle en Aqua sky [phillips] en Nachtverlichting. Verder heb ik 2 themostaten geplaats achter de achterwand.

Beschrijving

Dit is mijn eerste Tanganyika aquarium. Na een voorbereiding van een jaar ben ik zonder ervaring begonnen met het houden van Tropheus.
De groep bestond eigenlijk uit 40 stuks,maar vorig jaar zijn er twinting gesneuveld door lekkage van mijn gloednieuwe Aquarium.
Inmiddels heb ik weer een nieuw aquarium met een leuke groep mede bewoners naast mijn Tropheus groep. Allen zijn gek op Spirulina.
De Tropheus groep doet het ontzettend goed er zijn jongen en van ziekte is tot nu toe geen sprake geweest.

Waterverversing: 1 keer per week 50 %, met toevoeging van KH+.
Waterwaardes: kh 10, ph 8,5, Temperatuur 25-26 graden.

Voeding : Spirulina o.s.i 2 tot 3 dd 

groeten Ton Sakes